Customer Experience – Sales Professional (B2B)
Ben jij een veelzijdige mensen mens die graag de handen uit de mouwen steekt? Ben jij die commerciële team-player met oog voor detail? Krijg jij energie van interior design en wil jij graag duurzame en sociale impact maken? Lees dan verder…
Are you a commercial team player with a great eye for detail and a getting-the-job-done mentality? Do you get energy from making customers happy and interior design? Read further! Are you looking for a job that makes a positive sustainable and social impact on this world?
CUSTOMER EXPERIENCE
32-40 HOURS P/WK
HOOFDDORP, THE NETHERLANDS
Nederlandse vacaturetekst
Wat ga je doen?
32/40 uur – Hoofddorp
Jij werkt aan het succes van onze klanten en speelt een belangrijke rol in onze operaties. Jij bent het dagelijks aanspreekpunt voor alle sales gerelateerde vragen (b2b) via mail en per telefoon en het onboarden van nieuwe klanten. Jij zorgt ervoor dat de operaties rondom onze klanten (administratief) vlekkeloos verloopt, je biedt excellente service en je maakt van een nieuwe klant niet alleen een vaste klant maar ook een loyale klant. Jij bent immers het visitekaartje van originalhome. Je werkt op het snijvlak customer service, sales & marketing.
Belangrijkste taken
- Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks contact met onze internationale klanten (b2b, met name via mail)
- Je zorgt voor het onboarden van nieuwe klanten en het uitbouwen van bestaande klanten
- Je bent verantwoordelijk voor het up to date houden van customer databases en voor het customer experience & loyalty programma i.s.m. je marketing collega’s.
- Je verwerkt orders administratief en organiseert de verzendingen samen met het magazijn team.
- Je optimaliseert bestaande processen en denkt mee in het creëren van verkoopkansen.
- Je representeert originalhome op internationale tradeshows.
Plus: Je beheert je eigen projecten en er is veel ruimte voor eigen initiatief, nieuwe ideeën en het ontwikkelen van jouw talenten.
Goed om te weten
Vanuit ons kantoor in Hoofddorp en magazijn in De Kwakel werken we met een klein, ondernemend en gezellig kernteam aan de groei van originalhome. Werken in een klein team betekent dat je veel vrijheid hebt maar het is erg belangrijk dat je ook goed kunt samenwerken. Je takenpakket is breder dan gemiddeld en je zult flexibel, oplossingsgericht en proactief moeten zijn. Ook is het belangrijk dat je snel en accuraat kunt werken onder druk.
Jij maakt impact
Voor originalhome werken betekent dat je onderdeel wordt van de ontwikkeling van een van meest sustainable merken in woondecoratie. Je creëert samen met kleine sociale ondernemers arbeidskansen in de afgelegen gebieden van Bangladesh, Tanzania en Indonesië. Je maakt daarmee direct impact op de makers. Daarnaast ben je ambassadeur voor bewuste consumptie, eerlijke handel en een betere verdeling van welvaart. Je kunt zelfs een van onze sociale projecten gaan beheren.
Over originalhome
Originalhome is een internationaal label voor sustainable & ethical interieurdecoratie. Als groothandel ontwerpen, produceren, importeren en distribueren wij eco designproducten met een minimale impact op onze planeet en maximale impact op de makers. Onze producten worden verkocht binnen Europa aan interieurwinkels, warenhuizen, concept stores, architecten en hotels. Wist je dat 75% van onze collectie gemaakt is van afvalmateriaal en dat originalhome het enige merk is met zo’n breed portfolio aan echt duurzame woonaccessoires? Daarnaast werken we fair trade samen met onze makers in Indonesië, Bangladesh en Tanzania en creëren we werkgelegenheid en een eerlijkere verdeling van welvaart. 20% van onze winst wordt gedoneerd aan lokale eco & social doelen.
Over jou
Jij bent een echte aanpakker. Klanten blij maken, daar word jij ontzettend blij van! Je begrijpt snel wat mensen nodig hebben en je bent oplossingsgericht en vindingrijk. Bij voorkeur heb je werkervaring in een b2b organisatie maar we kijken vooral naar de juiste mentaliteit.
- Jij hebt het originalhome DNA: vriendelijk, ondernemend, flexibel, team-player en je werkt graag aan duurzame oplossingen en wilt oprechte social impact maken
- Je hebt sterke service- en communicatieve vaardigheden in woord en geschrift (Engels); spreek je nog een andere taal? Dat is een pre!
- Je hebt ervaring met administratieve processen
- Je werkt nauwkeurig en doet wat je belooft
- Overzicht houden is voor jou geen punt en verantwoordelijkheid nemen doe je graag. Je werkt zelfstandig.
- Je hebt ervaring met MS Office en gaat graag de uitdaging aan om andere tools te leren kennen.
- Je hebt een HBO werk/denk niveau en minimaal 2 jaar werkervaring.
Wat bieden wij?
- Je bent onderdeel van een klein team dat werkt aan een duurzame toekomst voor onze planeet en onze makers
- Veel ruimte voor ontwikkeling van jouw talenten.
- Prima primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
- Goede werkplek, laptop, telefoon, extra scherm om goed aan de slag te gaan.
- Gezelligheid: leuke team uitjes, borrels, de mogelijkheid om een aantal keer per jaar zakelijk op reis te gaan en mega korting op de originalhome collectie.
Ben jij er klaar voor om echt impact te maken?
Welkom! Kandidaten die CV met motivatie naar hello@originalhome.nl t.a.v. Patricia Khouw sturen nemen we in behandeling. Vragen? Kijk op www.orginalhome.nl of mail.
English job description
About the job
Fulltime – Hoofddorp/ De Kwakel
(parttime is negotiable)
You are working towards the success of our customers and play a key role in our operations. You are the 1st point of contact for sales related questions (b2b) and the onboarding of new clients. You make customer operations run smoothly, you offer excellent customer service and turn new customers into loyal customers. You do everything to keep our customers happy!
Key responsibilities
- You are responsible for day-to-day contact with our international customers (b2b) for commercial-related questions.
- You are responsible for customer relations and improving our customer experience.
- You are responsible for customer marketing form: onboarding new resellers to instore marketing.
- You keep the customer databases up to date
- You are responsible for order processing from order intake, invoicing to managing shipments
- You improve administrative processes and create trade opportunities
- You represent orginalhome at international Trade Shows
Plus: Although this job is focussed around customers & improving customer experience, you can run your own specific projects tailored to your ambition and talents.
Good to know
We operate from our office in Hoofddorp as well as from our warehouse in De Kwakel with a small, energetic, and driven team. You will also work with external (international) colleagues and it is very important that you collaborate well with others. This job requires you to be flexible, inventive, and proactive and that you work accurately under pressure. You will also travel to Frankfurt and Paris a couple of times a year to work at Trade Shows (together with an international team).
Your impact
You will be part of a journey to create the most eco-sustainable brand in home decoration and support small entrepreneurs to create job opportunities in the remote rural areas of developing countries. You make a direct impact on the artisans and will be ambassador for fair trade practices and a more equal distribution of wealth. In the future, you might even steward one of our social impact causes.
About you
You are a go-getter who can multitask and loves to make customers happy. Preferably you already gained experience in a b2b environment, but we are mainly looking for the right mentality.
- You possess originalhome DNA: friendly, entrepreneurial, adaptive, team player and you love to make a sustainable and social impact.
- You have strong customer relations and customer service skills with excellent communication skills both verbal and written (English); any other language is considered an advantage
- You are experienced in administrative processes and you have a marketing background
- You have a great eye for detail
- Keeping overview comes easy to you and you love to take responsibility
- Experience with MS Office and love the challenge to learn new programs.
- You have a bachelor’s degree, equivalent ability, and/or the relevant knowledge
About originalhome
Originalhome is an international brand for eco & ethical home decoration and gifts. As a wholesale business, we design, produce, import, and distribute eco-design products for sustainable interiors. Our collection is sold throughout Europe via interior stores, chain stores, department stores, architects, and interior designers. Our purpose is to minimize our impact on the planet and its people. Did you know that 75% of our collection is made from waste materials and that originalhome is the only brand with a wide range of truly sustainable decoration? We work on a fair trade basis with small social entrepreneurs from Indonesia, Bangladesh, and Tanzania to improve job opportunities and equal distribution of wealth. 20% of our profits are donated to local social causes.
What do we offer
- Opportunity to be part of a team that works towards a sustainable future for our planet and makers.
- Lots of freedom to develop and grow to your full potential
- Opportunity to travel a couple of times a year
- Good primary and secondary employment conditions
- Laptop, phone, team events, huge discount on our collection
Are you ready to make an impact?
Welcome! Send your green and social motivation with your resume to Patricia Khouw, hello@originalhome.nl. Questions? Do not hesitate to contact us or check www.originalhome.nl.