Customer Service Specialist (B2B)
Are you looking for a customer service & relations role in an international environment? Do you get energy from making customers happy and do you have a passion for sustainable interior design? We can’t wait to meet you!
PART-TIME/FULL-TIME
24-40 HOURS P/WK
JUNIOR/MEDIOR
HOOFDDORP, THE NETHERLANDS
About the job
As part of a small Customer Experience team, you will play a key role in our customer- and order operations. Your goal is to ensure that originalhome’s order processing runs smoothly and that our customers receive first-class service. You enhance the overall customer experience.
Key responsibilities
- As the main point of contact for our international customers you will handle commercial enquiries, mainly via email. Our customers are retailers across Europe.
- You will be responsible for the efficient processing of orders, including, order entry, invoicing, and order shipping in collaboration with the warehouse team.
- You are tasked with onboarding new clients, executing customer loyalty campaigns and implementing customer experience improvements.
- You play a key role in refining commercial processes and proactively seek out new trade opportunities (on full-time basis)
- You represent orginalhome at international Trade Shows together with your colleagues. (on full-time basis)
Plus: You have the opportunity to spearhead your own projects that align with your interests and talents (on full-time basis)
About you
You are an emphatic and commercially driven individual with a hands-on mentality. Previous experience in a B2B setting is desirable, but our primary focus is on finding the perfect fit.
- You embody the originalhome DNA: friendly, entrepreneurial, flexible, team player and you love making a sustainable and social impact.
- Strong customer service and relationship skills
- Excellent communication skills, both written and verbal in English (knowledge of German or French is a plus).
- You are experienced in administrative processes and you have a good eye for detail
- Keeping track of tasks is second nature to you and you enjoy taking responsibility
- Proficiency in MS Office is a must and knowledge about CMS systems like Hubspot is desirable. You enjoy the challenge of learning new software.
- You hold a Bachelor's degree or equivalent qualifications and relevant knowledge.
What’s in it for you
- You really do make a difference: you can measure your impact by the number of trees planted and the amount of waste recycled!
- Plenty of freedom to develop your full potential with opportunities for personal and professional growth
- Enjoy the chance to travel a few times a year
- Benefit from attractive primary and secondary employment conditions (travel allowance)
- A positive atmosphere, good workstation including a laptop and phone, plus a substantial discount on our collection.
- Regular social events are organised.
Over de baan
Als onderdeel van een klein customer experience team speel je een sleutelrol in onze klant- en orderoperaties. Het is jouw doel om ervoor te zorgen dat de orderverwerking soepel verloopt en onze klanten de beste service krijgen. Jij zorgt voor de ultieme klantbeleving.
Belangrijkste verantwoordelijkheden
- Als voornaamste aanspreekpunt voor onze internationale klanten, handel je alle commerciële vragen af ,voornamelijk via e-mail. Onze klanten zijn met name winkeliers uit heel Europa.
- Je bent verantwoordelijk voor efficiënte orderverwerking waaronder orderintake, facturering en orderverzending in samenwerking met het magazijnteam.
- Je bent verantwoordelijk voor het onboarden van nieuwe klanten, het uitvoeren van klantloyaliteitscampagnes en het implementeren van verbeteringen tbv de customer experience.
- Je helpt commerciële processen te verbeteren en gaat proactief op zoek naar nieuwe handelsmogelijkheden.(op full-time basis)
- Je vertegenwoordigt originalhome op internationale beurzen samen met het originalhome team (op full-time basis)
Plus: Je hebt de mogelijkheid om je eigen projecten te leiden die aansluiten bij jouw interesses en talenten (op full-time basis)
Over jou
Je bent empathisch, gedreven en je hebt een hands-on mentaliteit. Eerdere ervaring in een B2B-omgeving is wenselijk maar onze primaire focus ligt op het vinden van de perfecte match.
- Jij hebt het originalhome-DNA: vriendelijk, ondernemend, adaptief, teamspeler en je wilt graag duurzame en sociale impact maken.
- Je beschikt over sterke klantenservice- en relatievaardigheden
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling in het Engels (kennis van Duits of Frans is een pluspunt).
- Je hebt ervaring met administratieve processen en hebt oog voor detail
- Je kunt goed overzicht houden en je draagt graag verantwoordelijkheid
- Vaardigheid in MS Office is een must en je houdt van de uitdaging om nieuwe software onder de knie te krijgen.
- Je beschikt over een bachelorsdiploma of over gelijkwaardige kwalificaties en relevante kennis/werkervaring
Wat bieden wij jou
- Je maakt echt een verschil: jouw impact kun je afmeten aan het aantal geplante bomen en de hoeveelheid hergebruikt afval!
- Veel vrijheid om je volledige potentieel te ontwikkelen met mogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei.
- Geniet van de kans om een paar keer per jaar te reizen.
- Profiteer van aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (reiskostenvergoeding).
- Een positieve sfeer, goede werkplek inclusief laptop en telefoon, plus een flinke korting op onze collectie.
- Regelmatig worden er gezellige borrels georganiseerd.
Are you ready to make impact?
Welcome! Send your motivation and resume to Patricia Khouw, hello@originalhome.nl. Questions? Check out www.originalhome.nl or email us.